26 April 2009

Teringat zaman kat KISAS dulu : Cara Study la...


Kalo nak diungkitkan cara study aku dulu waktu kat Kisas,memang ada banyak perubahan berbanding sekarang...Maksud aku skang kat UM lagi advance dan lebih kepada study smart berbanding waktu kat kisas lebih berunsur study hard...Nak wat camne dah environment Kisas memang jenis yang study hard....Masih aku ingat lagi,setiap malam aku akan pasti wat nota kecik untuk aku hafal esoknya,tapi last sekali langsung xstudy pon...huhu...

Aku ingat lagi, orang yang paling pandai buat2 nota jenis peta minda ni paktamla...walaupun xde sape yang paham tapi dia boleh jugak jawab peksa sambil dapat A lagi tu...aiiiya...Dia memang educated orangnya...Tapi jenis sikit,tak leh nak biar relaks sebab nanti memang tak bukak dah buku tu...Setahu aku pun, style aku study sebenarnya bermula dari membaca,kemudian menghafal baru menulis dan langkah terakhir adalah mengajar....betul atau tak ajaran aku,itu lain cerita....

Jadi,korang study la dengan pelbagai cara sebab kadang2 style yang sama akan menyebabkan otak kita penat untuk simpan data...

TRY TEST DULU

Tiada ulasan: