28 September 2009

Salam Idul Fitri 2009

Burp!...barangkali itu bunyi yang biasa kita ungkap dan istilahkan pada hari raya. Kuih-muih, nasi dan pelbagai menu lagi menghiasi kelazatan rumah terbuka untuk dikunjungi. Pada tahun ni, aku beraya di Kedah yakni kampung keturunan aku,tanah tempat aku dibesarkan sampai umur 18 tahun....

Setiap kali raya mesti kita akan bersama keluarga danaku yakin ramai juga keluarga yang berpakat untuk memilih tema baju sedondon. Kalau tak sedondon pun, mesti pilih tema yang hampir2 sama, tak kira la tema cowboy ke, aladin ke, 1001 malam ke dan lain2..

Bertepatan dengan 'my family' punya tema, iaitu biru, maka suka la aku untuk lampirkan gambar kenangan keluarga aku memakai baju raya berwarna biru(walaupun tone colour nye tak sama)...



So, aku ceritakan sedikit latar belakang atau latest news tentang kerabat aku sekarang. Dimulakan dengan:

Mohd Tarmizi Abd Rahman - beliau merupakan pendakwah bebas dan menjawat jawatan sebagai ketua keluarga. Kebelakangan ni mendapat penyakit tiroid mata(lebam di kelopak bawah mata), menyebabkan beliau terpaksa memakai cermin mata hitam supaya tidak menakutkan orang lain terutama kanak2.

Jamilah Haji Fadzil - beliau merupakan seorang guru di sekolah agama rakyat dan menjadi 'mdm besar' dalam keluarga ini. Pandai mancari duit dan pandai mengurangkan harga ketika membeli(tawar-menawar la...)

Mohd Naufal - no komen!!!

Nihal - bakal melanjutkanpelajaran ke universiti al-Azhar pada bulan 10 ni dalam bidang perubatan dan pembedahan (medical & surgery).

Nawal - sedang belajar di Maktab Mahmud Pokok Sena

Nauwar - seperti Nawal

Nasuha - pandai memanah dan belajar di SK Aminuddin Baki, Slim River

Nusaibah - pendiam dan belajar di SK Aminuddin Baki, Slim River

Ahmad Nabil - suka korek tanah dan belajar di SK Aminuddin Baki, Slim River

Sila lihat gambar dibawah :



MAAF JIKA TERLANJUR BAHASA
AMPUN JIKA TERBIASA DENGAN DOSA

Tiada ulasan: