10 September 2009

Skrip untuk Mock Trial 2010

Hmmm...'ideaku, ke mana kau menghilang',desis hatiku... Barangkali itu lah skrip kehidupan aku jika ia di'biografi'kan. Sekarang aku sedang mengumpul bahan untuk menyiapkan skrip Mock Trial untuk kes mal bagi Mahkamah Syariah. Untuk pengetahuan dan makluman tuan-tuan serta puan-puan, mock trial ni akan dilangsungkan pada tahun hadapan di Moot Court, Akademi Pengajian Islam.

Selalunya aku akan fikirkan tajuk baru aku tulis skripnya. pikio punye pikio, dapatla tajuk yang mike mahukan iaitu : '3 bulan Tanpa Bintang'. Signifikan tajuk ini dengan skrip mock trial yang bakal aku buat adalah berkenaan kes suami sudah 3 bulan tiada di rumah dengan isteri. Samada suami ni bagi nafkah atau tak,itu lah yang masih menjadi plot rahsia bagi skrip ni. Tambah2 pulak, si suami berkahwin lain dan menyatakan bahawa si isteri sudah beri kebenaran sewaktu diwawancara oleh pemberita...apa kesudahannya,tungguuuuu........

Jangan risau,skrip tu nanti aku akan postkan dalam blog ni bila dah siap... so aku kepilkan sedikit idea dalam otak aku ni melalui gambar berikut...



PERANCANGAN YANG MAHA ESA TIADA TARANYA

3 ulasan:

GrEaT gUrL berkata...

wah...chaiyok2...mik tugas akk ni...da bnyk kali bergelumang mencari idea...huhu...bez2!!ape2 nak mnta tlg,ley la gtau...

EnhafF WajDi berkata...

nak tlg gak...wlpn aku bz tahap gaban pas raya...apa2 bgtau r..ni komen first aku kt blog ko...

hartinie berkata...

slm...nk tnye da siap ke skrip mock trial?bile nak post ke dlm blog...mcm menarik je tajuk tu..:)