18 Januari 2010

Karnival Teater UM 2010

Selesai sudah tugasan dan riwayat aku dengan Kolej 8 apabila berakhirnya pementasan teater bagi Kolej 8. Walaupun ada pelbagai cabaran, pengalaman dan masa yang dikorbankan , namun ia tetap menjadi sejarah dalam riwayat hidup aku.

Sekurang-kurangnya aku berjaya jugak tercalon dalam Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik walaupun aku bukanlah belajar dalam bidang yang selari dengan seni pentas. Mana taknya, cuba bayangkan prospek kerjaya aku adalah Peguam Syarie pastu bakat aku diasah untuk menjadi pelakon teater, apa yang selari nya....xde mendenya yang selari pun...kecuali persamaannya adalah bercakap.

Maka nasihat aku untuk Team Drama 8th, segala pengalaman yang ada perturunkanlah kepada generasi baru. Rekalah skrip yang menyentuh isu semasa ataupun isu yang tidak memeningkan kepala seperti politik atau falsafah. Bukan apa, kekadang yang ringan itu dekat dihati, kekadang yang berat itu dekat di kepala(otak n akal). Namun antara hati dan akal, mana yangpaling banyak manusia guna. Jika ada yang menjawab akal, jawapannya salah. Jawapan yang sebenar HATI....

DALAM PERTANDINGAN YANG ADA JURI,
PEMENANG BUKANLAH TERBAIK TETAPI
ADALAH YANG MAMPU MENAWAN HATI JURI

1 ulasan:

aYu berkata...

ye..orang xsuke yg memberatkan kepala.. sentuhlah isu yang dekat di hati..

salam ziarah..jalan2 jumpa lak blog ni..