30 Mac 2010

MC Majlis MoU di Impiana Hotel, Ipoh.

Alhamdulillah, sudah lepas kerja menjadi Pengerusi Majlis di Ipoah. Sekadar makluman, pada 29hb ritu, aku menjadi MC untuk salah satu projek dibawah kelolaan NCIA (Koridor Utara) dengan sebuah syarikat yang mempunyai rakan kongsi dari Jepun. Nampak seperti besar majlisnya kerana projek itu menelan belanja sekitar ratusan juta ringgit. So, aku jadi MC untuk pihak-pihak ini menandatangani MoU.

Sebelum itu, aku diberitahu bahawa MC ini upahnya boleh mencecah RM1 ribu. Bahkan, Mahadzir Lokman pun upahn ya RM1500. Aku pula dapat upah RM500 je (sebab belum popular n masih lg student), lebih kurang 1/3 dari yang popular n pro. Dalam hati aku bila dapat upah sebegini banyak, aku rasa semua kerja-kerja MC yang aku buat di UM ini dibalas dengan upah aku itu. Nak harapkan UM bagi duit, hampeh! Kenapa? Mestilah diorang bagi alasan demi UM, Takpun inilah medan untuk mencungkil bakat dan pengalaman....

Apapun, i'm looking forward for this talent. Tapi aku tersentak bila ada wartawan minta business card kat aku, mana tahu diorang nak call minta aku jadi MC untuk function lain. Aku pun jawabla aku bukan orang bisnes.hoho. Penyelesaianya, aku tulis nama n nombor fon aku kat kertas A4 putih, pastu lipat n koyak jadi empat segi macam business card.hoho...

BAKAT BUKAN TERCIPTA SENDIRI
BAKAT DICIPTA OLEH DIRI-SENDIRI

Tiada ulasan: