30 Julai 2011

Aku Peminat City Hunter! (KDrama)

Mungkin ramai yang singgah ke laman blog aku ni akan tersedar bahawa aku ni peminat JDrama, walaupun tak la se'obvious' mana. Jika dulu aku pernah postkan beberapa maklumat dan gambar berkenaan dengan pelakon Jepun kegemaran aku yakni Hiro Mizushima, sekarang minat aku tetiba beralih dari drama Jepun ke satu produksi terbaikkk dari Korea. Secara jujurnya, aku memang xminat Kpop (apatahlagi Mpop ---AISKRIMpop terkecuali--) dan memandang 'hina' pada kemampuan drama Korea. Namun produksi ini membuatkan keghairahan aku menulis skrip datang kembali, kegirangan aku untuk berlakon membuak kembali dan secara jujurnya, aku juga cemburu dengan pengolah karya Tsukasa Hojo ini.

Bahkan drama ni membuatkan aku tercari-cari KDrama yang lain. Tahniah aku ucapkan kepada produksi ni walaupun aku yakin xde krew produksi ni yg faham bahasa yg aku coretkan. Walaupun karya ini berasal dari orang Jepun, namun melalui sentuhan dari Wang Eun-Kyung dan Choi Soo-Jin, olahan cerita manga ini berjaya diterjemahkan dengan terbaikkknya ke dalam satu naskhah penceritaan. Malas komen panjang, kalo nak tengok online cerita ni, klik Kimci Drama n cari sendri cerita yg bertajuk City Hunter.

Yang bestnyer, drama ni baru je habis, kiranya drama baru tahun 2011 la. Fresh lagi...
Berikut antara lagu background atau OST yang telah menghantui fikiran aku semasa n selepas tengok City Hunter :


 
Instrumental jer.... Lagu penuh kat bawah....

 Penyanyi : Yim Jae Bum...

Ada gak lagu yang agak catchy sikit macam kat bawah ni...
 
Nyanyian dari grup Girl's Day
 p/s : Sangat suka dengan lakonan Lee Min-Ho... BTW, Hiro Mizushima da retired dari dunia lakonan sebab skang ni dia dah jadi penulis sepenuh masa. (karya pertamanya adalah Kaegerou)...

TAHNIAH SEBAB MEMBUKA MATA AKU UNTUK MENILAI KARYA DARI KOREA

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam naufal..weh..ni fahmi ni..mmber ko kt srk slim..

ingt kitorg tak..
ak, khairul anuar n hamizan?

cmne nk contact ko ni..
facebook ad?

klu ad add ak..

facebook.com/mcphuhmy

Tanpa Nama berkata...

sangat menarik, terima kasih