18 Oktober 2011

Selamat Jalan Dunia Femes...

Tajuk post kali ni ala-ala 'Selamat Jalan Dunia Pondan' gitew...haha... Dunia Femes yang aku maksudkan nie adalah merangkumi bidang pengacaraan dan lakonan, walaupun aku tak lah bertapak dalam dunia femes yang 'sebenar' atau yang orang-orang kampung panggil dunia artis...Sekadar picisan tu ada lah...

Kenapa aku ambil keputusan untuk undur diri? Sebabnya da puas... Lakonan sebagai contoh. Aku mula berlakon atas pentas sejak umur aku 13 tahun. Perlu diingat, berlakon atas pentas dan BUKAN BERLAKON DALAM TV. Sehingga pada tahun 2011, aku akhirnya berjaya merangkul Pelakon Lelaki Terbaik Karnivel Teater UM 2011. Walaupun aku harapkan hadiahnya adalah duit, tapi bersyukur jela dapat sijil n piala lutsinar tu...hurm... Kiranya selepas 9-10 tahun bergelumang dengan dunia 'kepura-puraan', dari watak komedi bertukar watak yang menangis, aku mula ikat kasut aku...maksudnya, aku malas nak join da benda-benda ni...

Pengacara Majlis pulak, aku ambil keputusan untuk undur diri bukan kerana aku terkesima dengan bakat yang ada sewaktu aku pergi Kursus Pengacaraan Majlis...TIDAK SAMA SEKALI...haha... Ironinya, aku ambil keputusan ini setelah aku terfikir bahawa aku dah puas menikmati wang yang aku terima hasil daripada bidang ini. Pertama kali aku dapat bayaran adalah semasa menjadi moderator dalam forum Azwan Ali di UKM. Walaupun RM100, cukuplah untuk belanja makan n isi minyak motor kawan2 yang ikut sekali. Kemudian dapat RM500 untuk Pengacara Majlis bagi Majlis MoU Syarikat koperat. Yang paling mahal aku pernah dapat adalah RM2000, sewaktu menjadi co-host makan malam bersama dengan Sarimah Ibrahim...


Walaupun Aznil Hj Nawawi semasa Festival Tari Kanak-Kanak 2009 katakan yang dulu dia pernah seperti aku semasa di UM, walaupun Azwan Hj Ali pesan "Dik, kalau dah jadi Azwan Ali, jangan lupa Azwan Ali yerk"(klik link ini) dan walaupun Sarimah Ibrahim tanya pada aku sama ada aku serius untuk masuk industri artis (klik link ini)---dengan hati yang berat--aku rasa cukup sekadar ini. Bosan walaupun aku hampir menjadi MC FESENI dan direject atas sebab aku xdikenali masa itu sehari sebelum FESENI bermula---dan masih mengimpikan utk jadi MC FESENI---again its enough for me...





Lagipun aku mahu buat banyak benda yang lain. Menyanyi sudah (masa sekolah menengah), berlakon dan mengacara sudah. Sekarang aku nak tumpu pada penulisan. Dunia yang lebih tajam dari bilahan pedang samurai, lebih berkilau dari nilai permata dan lebih luas dari lautan nyata...

SERONOK BILA KITA MAMPU BELAJAR SUATU YANG BARU
KAU MAMPU?

1 ulasan:

Muhd Nur Ikhwan berkata...

Rogiiiiiiiii brooo...!!!!